miércoles, 11 de abril de 2012

Debat. Síntesi


En una o unes poques frases: una nova idea que us hagi sorprès, que us hagi copsat, que potser heu acceptat o adaptat a la vostra manera de veure el món educatiu i la pràctica educativa.

Del fil de canvis em quedo amb la idea que la tecnologia és com una eina més a l’escola i un recurs més que podem utilitzar o no, seguint el nostre criteri. El vídeo m’ha semblat un gran resum, original i interessant sobre la nostra societat i com la podem orientar cap a un canvi.

Del fil sobre l’elaboració o transmissió de coneixement i del rol del professor, vull destacar la idea que les noves tecnologies són un recurs més, no pas l’objectiu en si del sistema educatiu. En general les idees d’en Roger Shank són molt interessants i útils per tots aquells, que com nosaltres, ens dediquem a l’educació.

Del fil sobre la gran idea de Binta m’agradaria repetir el que ja he comentat al debat sobre la visió que tenim del món i del que ens envolta. Sovint donem per fet que tothom pensa i actua com nosaltres. El vídeo en si m’ha semblat extraordinari, tot i que en un inici semblava ser un documental més, fet des d’una perspectiva occidental, el final és copsador i molt emotiu.

Valoreu la vostra pròpia participació en funció dels criteris d’avaluació

La postura que he hagut de defensar ha estat la postura socio-determinista. De fet crec que aquest ha estat el fet que més m’ha costat seguir al llarg del debat. En general sóc una persona que sempre intenta veure els matisos de les coses. Per mi res és blanc o negre, tot ocorre des d’una escala de grisos. Les meves idees eren sovint difícils d’argumentar, és molt complicat actualment deixar de banda tots els aspectes positius que poden aportar i que aporten les noves tecnologies.

Tot i això, sempre he seguit una certa claredat expositiva en forma d’argumentacions i contraargumentacions. Considero que he adequat positivament les meves intervencions respecte a les diferents propostes de discussió dels meus companys. És a dir, sempre he fet referència a allò que els altres deien per tal de contraargumentar-ho o donar-li suport. En totes les aportacions també he tingut en compte allò que es feia referència en el material i a les guies que donava el consultor.

D’altra banda també he aprofundit en els temes que m’interessaven; com és el cas de la transmissió del coneixement on he llegit teories de Chomsky, Foucault, Meireu, John Dewey i Avlin Toffler; o he buscat altres recursos i vídeos al youtube. Pel que fa el fil del canvi he buscat documents alternatius i d’altres assignatures com podria ser el text d’Educar en temps d’incertesa. Pel que fa el fil d’Àfrica he buscat informació històrica contrastada, així com documents, com el Fórum mundial sobre Educació.

En resum, crec que he seguit amb el grau d’interacció i coherència respecte a les aportacions d’altres companys, sempre tenint-les en compte i comentant sobre les seves idees, prèviament exposades.

D’altra banda, he tingut un segui de problemes tècnics (en aquesta Universitat les noves tecnologies juguen un paper fonamental) i he hagut d’enviar les intervencions durant els últims moments.

Trieu un o dos companys que destacaríeu per la seva bona participació.

M’agradaria donar dos exemples de companyes que he seguit al llarg d’aquest debat. Totes dues de bàndols diferents, han aportat idees sempre innovadores i amb criteri. Així doncs, de la Raquel Jiménez per les seves aportacions socio-deterministes en el fil d’aprenent fent. També destacar les aportacions tecno-deterministes de la Cristina Checa que defensava idees oposades a les meves però que m’han fet veure altres punts de vista concretats amb exemples i opinions diversos. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario