Com a mode de conclusió cal dir que l’activitat duta a terme ha estat molt
útil i enriquidora en el sentit que ha servit per a parlar i reflexionar sobre
el propi procés d’ensenyament- aprenentatge, és a dir, doncs metacognició.
D’altra banda, també ha esta útil per mostrar, de manera contextualitzada,
la implicació i importància de les noves tecnologies de la comunicació i la informació
en i per a la educació d’avui; amb la utilització d’eines com les citades a
l’informe i al llarg de la PAC 1.
Una altra conclusió a la qual podem arribar és la rellevància de la
col·laboració en l’aprenentatge. Som éssers socials i com a tals, necessitem
dels demés per a modular i crear
desenvolupament, queda totalment exemplificat en el present document la
utilitat de les TIC en aquest model constructiu col·laboratiu.
Relacionat amb el tema de l’argumentació, no puc deixar de mencionar la importància
que en altres sistemes educatius té l’argumentació i com el nostre sovint sembla
“tocar-ho de puntetes”. Aquest informe ha servit, a part de per mostrar la
transcendència de l’argumentació per a configurar l’aprenentatge, la facilitat
d’estratègies i eines que permeten el seu treball.
Ara mateix tan sols queda seguir treballant en el procés de la construcció
de coneixement, i emprar aquestes eines en un futur.
No hay comentarios:
Publicar un comentario