Aquest informe és la mostra documental del procés continuat de construcció
de coneixement que he anat realitzant al llarg d’aquesta assignatura. Partint
de la teoria constructiva del coneixement, aquesta informe és doncs, una clara
mostra del que implica aquest enfocament: crear, observar, reconstruir el propi
coneixement a partir de l’experiència.
En aquesta activitat (2.2) es pretén fer un treball i valoració sobre la
possibilitat d’argumentar gràficament diferents intervencions en el debat de
Ciència Tecnologia i Societat, de tal manera que ens permeti adonar-nos de les
possibilitats de les argumentacions col·laboratives com a resposta a un mateix
problema plantejat.
La paraula argument prové del llatí argumentum.
Aquest mot implica una prova o raó per justificar alguna cosa com la veritat o
com una acció raonable. La qualitat fonamental d'un argument és la consistència
i coherència; entenent aleshores que el contingut de l'expressió o discurs
adquireixi sentit o significació per tal que l’interlocutor quedi persuadit per
a promoure o proposar una determinada acció. El discurs augmentatiu pretén
aleshores: convèncer o motivar una acció determinada.
Per a realitzar l’informe i la representació gràfica es partirà d’aquelles
argumentacions i contraargumentacions que han seguit el model Toulmin. Així
doncs, s’intenta plantejar aquesta activitat amb l’objectiu de valorar si és
possible construir amb d’altres iguals un model de coneixement col·laboratiu a
partir d’una mateixa activitat significativa.
Així doncs amb la realització del present informe final de síntesi s’engloba
tant el meu treball individual, com el meu aprenentatge signifiacatiu dels
temes treballats, com la reflexió personal dels valors tractats al llarg del
debat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario