domingo, 17 de junio de 2012

Mapa Argumentatiu. Presentació


Aquest informe és la mostra documental del procés continuat de construcció de coneixement que he anat realitzant al llarg d’aquesta assignatura. Partint de la teoria constructiva del coneixement, aquesta informe és doncs, una clara mostra del que implica aquest enfocament: crear, observar, reconstruir el propi coneixement a partir de l’experiència.
 
En aquesta activitat (2.2) es pretén fer un treball i valoració sobre la possibilitat d’argumentar gràficament diferents intervencions en el debat de Ciència Tecnologia i Societat, de tal manera que ens permeti adonar-nos de les possibilitats de les argumentacions col·laboratives com a resposta a un mateix problema plantejat.

La paraula argument prové del llatí argumentum. Aquest mot implica una prova o raó per justificar alguna cosa com la veritat o com una acció raonable. La qualitat fonamental d'un argument és la consistència i coherència; entenent aleshores que el contingut de l'expressió o discurs adquireixi sentit o significació per tal que l’interlocutor quedi persuadit per a promoure o proposar una determinada acció. El discurs augmentatiu pretén aleshores: convèncer o motivar una acció determinada.

Per a realitzar l’informe i la representació gràfica es partirà d’aquelles argumentacions i contraargumentacions que han seguit el model Toulmin. Així doncs, s’intenta plantejar aquesta activitat amb l’objectiu de valorar si és possible construir amb d’altres iguals un model de coneixement col·laboratiu a partir d’una mateixa activitat significativa.

Així doncs amb la realització del present informe final de síntesi s’engloba tant el meu treball individual, com el meu aprenentatge signifiacatiu dels temes treballats, com la reflexió personal dels valors tractats al llarg del debat. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario