Aquest informe és un resum i recull de tota la informació, reflexions,
comentaris i experiències que han sorgit duran la realització de la PAC 1. Així doncs, la primera Pràctica
d’Avaluació Continuada de l’assignatura de Noves Tecnologies de la Informació i
la Comunicació en l’Educació s’ha compost de quatre activitats.
Durant la primera activitat, la d’avaluació inicial, vaig poder entendre el
perquè i la importància de les tecnologies, però no només en la nostra
realitat, sinó també en el paper fonamental que ha tingut al llarg de la
història: descobriment del foc, de la màquina del vapor, de la impremta... Les
noves tecnologies doncs, tenen un paper primordial a casa nostra que vaig
copsar amb un mapa conceptual de coneixements previs juntament amb la resposta
de preguntes relacionades amb els conceptes clau de l’assignatura.
La segona activitat constava de la creació d’un blog que encara segueixo
elaborant. La veritat és que aquesta experiència va ser molt nova i útil, ja
que va ser el primer cop que creava un recurs virtual com aquest.
La tercera activitat que vaig dur a terme, va ser la de participació en el
debat. Aquesta la vaig trobar molt encertada i motivadora. És una experiència
molt enriquidora poder comentar els teus pensaments i dubtes amb els companys
de l’aula tot fent aportacions des de diferents bàndols. Torbo que primerament,
és un gran exercici d’argumentació, ja que sovint et veus obligat a argumentar
conceptes i esquemes amb els que no simpatitzes; i també és un gran exercici
d’enteniment del sistema: com està organitzat, elements que hi influeixen,
relació que té la tecnologia i la societat en la vida quotidiana...
Per últim cal esmentar la creació del mapa conceptual com a element
englobador de tots els aprenentatges adquirits. D’aquesta manera tot allò sobre
el que s’ha reflexionat ala activitat 1.1, tot allò desenvolupat a la 1.5 i tot allò llegit, estudiat i entès
al llarg dels mòduls i articles, és entès, contrastat i posat en ordre amb el
seu lliurement.
Així doncs, i un cop acabada la PAC 1 m’agradaria concloure anotant la
importància que tenen les tecnologies en el nostre rol de docents; i sobretot
la importància que té la manera en com les apliquem.
Ara sóc més capaç de valorar la importància que tenen les TIC en la
societat de la informació de delimitar el concepte de Tecnologia Educativa, sé
com aplicar la TE als processos d’ensenyament i aprenentatge.
El procés que he seguit al llarg d’aquesta PAC el podria comparar amb
qualsevol procés d’aprenentatge de la vida, des del moment en què s’aprèn a
anar en bicicleta, fins el moment en que s’aprèn a llegir, a parlar en un altre
idioma...
Durant aquesta PAC, al igual que en qualsevol procés d’ensenyament-
aprenentatge, he tingut moments de satisfacció, al veure que el que feia tenia
un sentit, una raó de ser i un perquè i que aquests aprenentatges s’anaven
adquirint i fonamentant adequadament. De fet, la presentació d’aquest informe
és una gran satisfacció per mi, ja no tant pel que representa com a treball
acabat, sinó pel desenvolupament que he dut a terme al llarg de la realització.
Doncs per arribar a aquest punt he hagut de passar també moments de
frustració.
Com en tot procés d’ensenyament- aprenentatge, he viscut moments de
frustració i de bloqueig. Quan aprens a anar amb bicicleta i caus, i no pots
aguantar l’equilibri i caus, i t’obres els genolls...Quan vols fer quelcom en
el qual hi has posat molt d’esforç i motivació i no es compleix o realitza com
tu voldries, ho veus tot molt “negre”. És en aquest moment, com en tot a la
vida, que has de seguir-ho intentant, creant i vislumbrant els problemes o
dificultats, com reptes a poder solucionar.
Així doncs, els grans reptes que he aconseguit superar han estat, entre
d’altres: la capacitat d’analitzar de manera argumentada les causes,
conseqüències i postures quotidianes davant la relació i implicacions entre
Ciència, Tecnologia i Societat. En un principi tot semblava que es relacionés
entre ell, de manera confosa i inexplicable; però de mica en mica vaig anar
trobant la manera d’explicar el com i el perquè.
Un altre dels grans reptes va ser el fet de poder representar gràficament
un sistema conceptual complex per mitjà d'eines digitals especialitzades, com
és el Cmap tools. Un programa amb el qual no havia treballat massa anteriorment,
i que a l’inici va ser molt complicat.
Per acabar, m’agradaria emfatitzar la importància del repte d’aglutinar
tots els conceptes claus de l’assignatura en un sol mapa conceptual, que fos
entenedor. La veritat és que no ha estat una tasca fàcil poder explicar la
relació entre aquest conceptes bàsics de l’assignatura. Tot i que sovint siguin
paraules i elements que utilitzem quotidianament, el seu ús de manera
conceptual és laboriós i abstracte per entendre.
No hay comentarios:
Publicar un comentario