martes, 10 de abril de 2012

Debat. Canvis



Considero que tots tenim clar, tant socio com tecno deterministes, que el canvi es present a la societat actual; d'una manera directa i d'impacte brutal. La societat en si implica canvi i dinamisme continu. El problema que tenim avui dia, i podria dir sempre, es: com enfoquem aquest canvi dins les escoles i com les noves tecnologies (definides en si mateixes com a dinàmiques i canviants) hi poden influir?

Partint d'una concepció sociodeterminista, i contestant a algunes idees tecnodeterministes (Lorena, Anna Abad...), considero que no hauríem de caure en el topic de pensar que la innovació sempre es bona i que la tecnologia es crucial a les nostres vides. Òbviament la tecnologia es un element important en la societat, però també ho es l'art, la cultura i les relacions socials i humanes de les persones. 

No hem de caure en els mites que presenta Cabrero i que s'han generat degut a que la ciència ha imperat en la societat actual, en els estudis sobre la tecnologia i en la bipolarització de la concepció de tecnologia. 

Moltes aportacions deterministes reclamen i posicionen les noves tecnologies com una eina fonamental a les escoles. El meu punt de vista es que hauríem d'entendre les noves tecnologies com una eina mes de l'escola, que ben utilitzada es molt útil, però que no sempre es la mes eficient ni la millor.

La clau esta en, tal i com alguns de vosaltres heu apuntat, en utilitzar la tecnologia, però utilitzar-la amb criteri. Per tant em puc demanar: Que es mes important, tenir bons recursos tecnològics o ser un mestre amb recursos?

No hay comentarios:

Publicar un comentario